Donna och Nelson

Idag har det alltså skett! Donna och Nelson går nu i samma hage :D Det gick lite vilt till ett tag men det va mest bara spring. Det ser ju så mycket värre ut än vad det är också. Dock så visste jag faktiskt inte hur det stod till med Donnas brunst utan jag släppte ihop dem i hopp om att hon skulle tukta honom lite. Men han fick iaf komma till ikväll när jag va där och skulle tagit in dem så nog brunstar hon ;) Dom ville inte in alls någon av dem ikväll så dom fick ju bli ute :/  Här är några bilder från dagen, filmen ska jag försöka fixa in i datorn imorgon =)

Fler bilder kommer imorgon också =)


Först så passerade dem bara varandra i öppningen och bytte hage (jag släppte dem i vars en hage och öppnade sen emellan). Sen kom Nelson på att han nog faktiskt kunde gå till henne.


Så sprang dem runt i kanske 3 minuter


Å det va inte bara Nelson som va nyfiken, här springer hon efter honom lite också


Att dela höbal tyckte Donna dock va för tidigt!

Så hon sparkade till balen, tjöt till lite och sprang sen därifrån


Prinsen går runt och luktar lite


Och Donna betar lite gräs =)


Sen gick hon till oss ett tag och undrade vad vi höll på med.


Också kissade Nelson! hihi


Denna kom med bara för att den blev lite tuff ^^,


<3


Första gången de verkligen hälsar


Det är inte kul när dom gör såhär... men måste säga att det är en tuff bild. Och inga skador! Ingen av dem hade några skador alls sista gången jag tittade till dem idag heller vid kvart över nio. Dom är bara svettiga och trötta.





Det blev som sagt rätt mycket spring. Men när jag kom dit sista gången vid kvart över åtta och skulle ta in dem så tog jag Donna och då kom Nelson springandes så då släppte jag henne igen. Då sprang dem runt kanske
tio min och sen fick Nelson komma till. Han hoppade upp och då stannade hon också gjorde dom det dom skulle sen gick det båda lugnt bort till höbalen och ställde sig bredvid varandra och åt. Kollade dem en sista gång nu när det mörknat och de står fortfarande lugnt och äter. Verkade precis som att poletten trillade ner när de fick till det ;P Hoppas dem är lite lugnare imorgon så att jag kan rykta av dem lite och så att dem får vila ut ordentligt. :)

steff
2012-04-17 @ 15:52:01
URL: http://stephaniejarvi.wordpress.com

Vad fina de är! Och härligt att de kan gå tillsammans sådär :) Hoppas det blir något av det också!

rebecca
2012-04-17 @ 17:50:28
URL: http://bibbiz.blogg.se/

Hihi tack! Ja det hoppas jag verkligen att där blir! :P




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0