Efter natten

Jag börjar inte jobba förän vid två idag så jag kunde egentligen haft sovmorgon. Men jag gick ändå upp halv sju och körde till stallet för att kolla bäbisarna. Dom stod lugnt en bit ifrån varandra och åt. Det såg inte ut som att de har sprungit på ett bra tag.  Också gick jag och skulle ta Donna för att kolla över henne. Konstaterade att hon har lite naggad päls på vissa ställen men endast ett litet sår på benet. Det hade visserligen blött (?) lite ner på benet så det såg värre ut än vad det va men det brukar ju göra det med sår på benen. Men jag tänkte ta in henne och rykta av henne och tvätta såret lite grann iaf. Icke då sa Nelson, du tar inte henne! Och när Nelson kommer mot oss brummandes så knäppte jag loss Donna igen för jag vet hur ont det gör om dom skulle börja sparkas.. Då konstaterade jag att Nelson haltar lite på höger fram. Så jag bestämde mig för att dom ska in på box och vila lite. Halta hästar mår bra av att stå still ett tag. Det va kul att se när Nelson kom mot oss. För när jag släppte Donna och aktade mig så saktade Nelson in farten och luktade lite på Donna och mumlade också drog hon hela kroppen förbi hans mule och puttade upp rumpan i ansiktet på honom, slängde lite med svansen och gick. Hahaha så underbart! Nu är de iaf vänner :D Nelson springer inte heller efter när hon går nu utan står lugnt kvar. Nu är det som det ska vara. Skönt!

Men jag lyckades ta in Donna när Nelson inte tittade (hahaha) och sen tog jag in honom. Jag klämmde och kände på båda hans ben och han markerade lite när jag tryckte på en muskel bak på höger fram (framknäets böjare, slog upp det. Tänker inte skriva det latinska) Så jag misstänker faktiskt att han har sträckt sig när han har gjort sina sånna framåtsparkar.  Jag ger det några dagar att gå över annars får jag ha ut något :/ Men, dom gillar inte när jag har isär dem. Kanske bara är nu för att det är nytt (I hope). Annars har jag problem när jag ska börja rida igen :S


Bilderna är från igår

Drickpaus!


Fining

Först springer dem som idioter, sen från ingenstans så stannar dem och pausar...

Nelson bestämde sig för att klia sig mot balen lite försiktigt med huvudet

Donna däremot såg ut som att hon tänkte putta omkull den! xD

Sötis ^^

Sen stod hon och lutade sig mot den hur länge som helst. Hon va så trött stackarn :/



Här passerar Nelson bara, men han måste ju passa på att visa upp sig ;)

Hehe jag är fortfarande helt överlycklig för hur bra det ändå gick. Jag hade förberett mig på det värsta :P Och att jag fick se när Nelson betäckte henne första gången trots att de varit ensamma några timmar! Jag är säker på att det va första gången då dem båda lugnade sig så sjukt mycket direkt efteråt. Nu hopaps jag bara att de kommer att trivas tillsammans :)




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0