fredagen den 13. En helt underbar dag!

 

Idag skulle jag träna lite med Donna i padocken men jag orkade inte med den dansen det har blivit de senaste gångerna för att ta sig in i padocken så jag tränade lite i gången istället:P Vi tränade på att sänka huvudet för tryck och det gick jättebra. När jag hade hållt på i kanske två min så kom jag ihåg att sätta upp min mobil för att filma med så när vi började hade jag hennes nos i höjd med min mun typ.
Måste bara få påpeka hur mycket jag haaaatar att se mig själv i profil! :P haha
När Donna va klar så tog jag in Nelson och ryktade och gjorde i ordning honom och sen ut och red med Carolina opch Clara igen. Och Carolina har sagt några gånger nu att Clara alltid kissar direkt när hon kommer in när vi ridit tillsammans men aldrig annars och vi kom fram till att det har att göra med att Nelson är hingst. Idag började hon rundan med att kissa så fort hon såg honom och sen har hon nog stannat och ställt upp sig och brunstskvätt lite kanske 10 gånger under rundans gång...! och svansen den va högt uppe i luften heeela tiden. Jag blev smått nervös först men det gick så jävla bra. Nelson pratade lite mer med henne än vanligt och spände nacken lite oftare men annars har har inte gjort något alls! Älskar min prins<3
Från Carolina och ut till kyrkan (det är där asfalten börjar igen) är det ca 2km och idag så började vi trava direkt efter att carro svängt av och sen travade vi och galopperade vi om vartannat hela vägen ut och sen en bra bit till på asfalten travade vi. Känns så jävla skönt att Nelson har börjat med att han vill springa =) Han va nämligen väldigt pigg hela rundan idag med. Men bara på ett positivt sätt. Supernöjd med dagen :D
Video på Nelson när han görs i ordning! Skulle klippt bort lite ljud mest för att det är så störigt att höra mig, men jag orkade inte så ni får den som den är ;)
RSS 2.0