en vanlig lördag... eller?

idag har jag varit med ronja och hämtat häst.. Ingen trevlig upplevelse då han på något sätt lyckades ta sig över bommen precis när vi skulle köra... Vi fick smått panik alla fyra och vi änkte inte på att man kunde fälla bommen. Vi trodde alltså ite attdet gick alltså. Så vi öppnade baklemmen och allt och sen puttadeJonas honom bakåt medans jag och Ronja viftade och försökte få ut honom bakåt och det gick! Dock hade hanslått upp lite sår i pannan men bara ytliga. Sen provade vi igen och till slut fick vi på honom och kärde hem. Vi löste allt oh hästen är nu hemma. Sen trimmade jag runt staketen i hagen men kom bara halvvägs innan tråden tog slut och när jag skulle byta tråden så tappade jag bort en del till trimmern som jag inte hittade igen så jag kunde inte trimma mer sen :-( så jag började träna lite med dem. Tog grimmskaftet och drog över hela Donna och sen svingade jag det runt benen på henne försiktigt tills hon inte brydde sig längre. Första gången jag gjorde det sprang hon så jag är nöjd med resultatet!! Sen gjorde jag lite vändningar och la repet om rumpan. Sen hoppade jag jag bredvid henne från båda sidor som när jag ska upp i sadeln. Gjorde typ samma med Nelson men han brydde ju sig inte ett dugg ju <3 älskar mina pollar. Och med lite mer träning kommer Donna att bli en jättebra häst!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0