Blacktorps Aros am y Gwanwyn <3

 
 
 
 
 
 
 
 
 
Den 20/4 klockan 11.50 kom ett litet stoföl till världen. Tyvärr han jag inte hem i tid för att se själva födslen men Ronja var där och filmade åt mig så jag har  fått se det i efterhand :) Sex veckor sov jag i stallet i väntan på den lilla och nu är hon äntligen här! Hon är det första fölet från stuteri Blacktorp och kommer att få namnet Aros am y Gwanwyn och kallas för Gwan. Redan nu är hon en bestämd dam som kämpar emot med allt hon har om man försöker fösaa henne i rätt riktning.
  
 
Donna är den perfekta om lite för överbeskyddande mamman. Igår fick jag hålla på ett tag innan jag fick komma fram till dem i hagen, så jag har lite trustissues att jobba på med Donna nu. Så fort Donna tillåter att jag får komma fram till henne och fölet så ska jag börja jobba med touchträning med Gwan. Vilket endast går ut på att jag ska få lov att klappa och ta på henne överallt :)
 
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0