Hearts and Horses

Ikväll hade jag en lektion för Mikkel Oster som har företaget hearts and horses. Det blev en uppsutten lektion och jag hade superkul och kände verkligen att vi fick ut mycket av lektionen. Huvudsyftet var att ge mer ansvar till Nelson och låta honom tänka själv. Så utan att jag fick lov att styra honom alls skulle jag först be honom skritta. När det funkade bra så skulle jag be honom trava. Då ställde han sig självklart i hörnan när han kom dit. Då skulle jag endast be honom trava igen så att han själv skulle komma på att han inte kunde stå i hörnan. Det tog inte speciellt lång tid innan han lyckats klura ut det.  Däremot är Nelson en sådan häst som inte ser hinder som något man går runt. Kan man så ska man ju hoppa över det! Så igår blev det både hopp över stenhögar (med westernsadel och långa hängandes tyglar) och galopp över stockar och sicksack mellan träden. Men gud så kul vi hade! Det va en riktig push för ridning och för suget att träna! Jag fick även massor av tipps på vad jag skulle/kunde göra med Donna.
 
Så nu har jag blivit medlem i deras onlineklassrum (då det var det han rekomenderad) och kommer att strecktitta på alls deras klipp! (kanske inte alla  men efter ridningen ikväll blir det soffa, smothie, choklad och massa hästträningsklipp!)
 
 
logo-hearts-and-horses
www.heartsandhorses.se
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0